Oczywiście nie ma jednej recepty na content marketing, gdyż mamy szereg form – video, podcast, pokaz slajdów, infografiki, memy, artykuły, posty na blogu, ebooki…Jednak nie zabieraj się za wszystko naraz! Znajdź coś, co najbardziej odpowiada Twojemu biznesowi i Twoim odbiorcom i dojdź w tym do perfekcji. A potem kreuj kolejne. I kolejne.

A poniżej kilka cennych wskazówek:

# Bądź kreatywny

Ludzie udostępniają posty w social media, kiedy są szczęśliwi. Zrób mały eksperyment na prywatnym profilu i wstaw naprawdę zabawny obrazek. Zobaczysz, że wywoła on reakcję – lajki, komentarze, udostępnienia.

Badania pokazują, że 90% pozyskiwanych informacji trafia do nas dzięki obrazom i są one przetwarzane 60 tysięcy razy szybciej, niż inne formy przekazywania informacji. Dlatego odejdź od suchych tekstów. Zadbaj o infografiki i tematycznie powiązane z Twoim tekstem obrazki.

A przy tym wszystkim pamiętaj – kreatywność to podstawa, bo konkurencja nie śpi!

# Przyciągnij Twoją publikę storytellingiem

Dobra historia napędza ludzi do zmian. Wpływa na sposób, w jaki odczuwają, myślą,a nawet zachowują się. Dobra historia jest czymś, czym ludzie dzielą się. Dobra historia jest czymś, co zapada w pamięć. Najlepszą drogą do sukcesu jest inspirować się ludźmi i markami, które odniosły już sukces w storytellingu.

# Przerób swoje wpisy słowne w podcasty,video i infografiki.

Ludzie są różni,powtarzam ten truizm w celu uświadomienia Tobie, że różne też są ich potrzeby przyswajania wiedzy oraz gusta. Dlatego nie ograniczaj się tylko do pisania postów. Nagrywaj podcasty i przygotowuj filmy video. A może wystarczy kilka treściwych infografik? Jedyne, co nas ogranicza, to nasza wyobraźnia!

# Szanuj swoich klientów – słuchaj ich

Traktuj klientów, jak królów. Odpowiadaj im na wszelkie zapytania, komentarze,maile, tweetty, etc. Bądź uważny. Sprawdzaj, jakie są opinie o Twojej marce. Przeprowadzaj ankiety wśród klientów. A nawet od czasu do czasu zadawaj im bezpośrednio pytania i prośby o wyrażenie opinii na dany temat. Pokaż im, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne!

# Stwórz profil swojego idealnego klienta

Serio, stwórz to. Zastanów się, kim jest Twój idealny klient? Ile ma lat, jaką pracę, czym się interesuje, co jest dla niego ważne, jakie ma zarobki? Kto ma na niego wpływ w wyborze produktów, jaki influencer dociera do niego? Które kanały social media są ulubionymi?  W jaki sposób przyswaja informacje? (video, artykuły, infografiki, etc. ) Zrozum jego potrzeby, dopasuj do nich Twój content marketing, a on chętniej kupi Twoje produkty.