W badaniu przeprowadzonym przez firmę Forrester Research Instagram tworzy 58 razy większe zaangażowanie klientów niż Facebook i 120 razy większe niż Twitter. 70% osób na Instagramie szuka marek. I oczywiście znajduje je. Instagram stał się oknem wystawowym wielkich domów towarowych.
Do niedawna miał jednak znaczący mankament. Można było oglądać, podziwiać produkty na ładnych zdjęciach…i nic poza tym. Użytkownicy notorycznie dopytywali się: “Gdzie można to kupić?”. I oto rozwiązano ich problem umożliwiając wreszcie zakupy na Instagramie!

Na razie ta funkcja jest dostępna tylko w USA. W Stanach Zjednoczonych ponad 84 procent użytkowników smartfonów przegląda, wyszukuje i porównuje przedmioty za pomocą aplikacji mobilnej. Stąd USA to świetna grupa docelowa do przetestowania zakupów via Instagram. Entuzjaści social media stworzyli LikeAndBuy.It, narzędzie, które łączące Instagram ze sklepami internetowymi. Jak jednak te zakupy działają w praktyce?

Każdy post sprzedażowy ma ikonę “Dotknij, aby wyświetlić”, w lewym dolnym rogu zdjęcia. Po dotknięciu tego przycisku na produktach w poście pojawią się znaczniki z ceną i dokładną nazwą. Gdy wybierzemy znacznik przejdziemy do kolejnego okna, gdzie już możemy uzyskać szczegółowe informacje na temat produktu. Ma to ułatwić klientom podjęcie decyzji i skrócić czas zakupów. Zazwyczaj zanim coś kupimy, staramy się jeszcze zasięgnąć opinii innych, sprawdzić tę rzecz w internecie, a nawet przespać się z decyzją. Dzięki funkcji poznania szczegółowych informacji na aplikacji, nie musimy opuszczać Instagramu w celu poszukiwania opinii i wiedzy.Nie musimy też samodzielnie szukać strony, gdzie kupimy dany produkt. Po prostu kolejnym krokiem jest przejście do zakupu.

Proste? Proste! W dobie pośpiechu, mobilności i mody na internetowe zakupy międzynarodowa Galeria Handlowa Instagram może przynieść ogromne zyski i znacząco ułatwić klientom zakupy!