Szukasz przyjemnej knajpy na wieczór? Próbujesz przypomnieć sobie nazwę tego świetnego filmu, który ostatnio oglądałeś? Potrzebujesz znaleźć najlepszego specjalistę w okolicy? Pierwszy raz usłyszałeś dane zagadnienie i nie wiesz , z czym je ugryźć? Co wtedy robisz? Bo ja odpalam przeglądarkę Google i wpisuje nurtujące mnie słowo, czy zdanie. I szukam odpowiedzi. Nie jestem w tym jedyna. Wujek Google obecnie pełni społeczną funkcję dawnej wyroczni, czy wręcz szamana.

Korzyści płynące z reklamy w Google AdWords

Jaki z tego pożytek, dla nas, młodych wilków biznesu? Otóż Google udostępnia nam doskonałe narzędzie marketingowe, jakim jest Google AdWords. Dlaczego doskonałe? Powodów jest kilka. Po pierwsze mamy gwarancję, że trafimy z naszą usługą / produktem do osób faktycznie zainteresowanych. W wynikach wyszukiwania pojawiają się wyłącznie teksty reklamowe odpowiadające postawionemu przez użytkownika zapytaniu. Po drugie money, money, money, czyli wydajna kontrola kosztów. To my decydujemy, jaki budżet chcemy przeznaczyć na naszą reklamę w danym dniu i nie wydamy ani złotówki więcej ponadto. A co najważniejsze płacimy tylko za efekty, czyli nie ma kliknięcia, nie ma zapłaty. Założenie konta jest bezpłatne, płacimy w momencie, gdy reklama działa, czyli na skutek wyświetlenie się naszej reklamy w wyszukiwarce ludzie faktycznie klikają w naszą witrynę lub dzwonią do nas.

Założenie konta w Google AdWords od A do Z.

  1. Załóż swoje konto w Google AdWords, bezpośrednio na stronie https://www.google.pl/adwords/
  2. Stwórz ciekawe kampanie reklamowe i grupy reklam, w tym teksty i reklamy graficzne.
  3. Wybierz hasła kluczowe i ustaw koszt za kliknięcie każdego z nich . Należy pamiętać, że ich cena jest zależna od aktualnego popytu, czyli zainteresowania nimi reklamodawców oraz od stawki, jaką przedstawiciele danej branży są gotowi ponieść.
  4. Określ dzienny budżet reklamowy, jaki możesz przeznaczyć na emisję swoich reklam.

Masz juz konto i strategię reklamy w Google AdWords, co dalej?

Cierpliwość to cnota i w tym wypadku z pewnością przyda się myślenie długoterminowe. Zarówno pod kątem planowania strategii reklamy, jak i w oczekiwaniu na efekty i zyski.Sytuacja na froncie reklamowym zmienia się, jak pory roku. Nie możemy oczekiwać wydajnych efektów , jeśli rok po rozpoczęciu kampanii, wciąż przeznaczamy takie same środki finansowe na reklamę. Korzystnym będzie zwiększyć budżet już w momencie , gdy przychody z kampanii w pełni zwracają nam poniesione koszty. Wielu z Was zastanawia się , czy zająć się reklamą w Google Adwords samodzielnie, czy też zlecić to agencjom reklamowym lub niezależnym konsultantom? Musimy pamiętać o jednym – dodatkowe koszty poniesione na zlecenie reklamy specjaliście mogą uchronić nas przed nieudolnie zainwestowanymi pieniędzmi w nieskuteczną reklamę. Jeśli zdecydujesz się jednak na samodzielną przygodę z Google AdWords przed przystąpieniem do działania przygotuj się odpowiednio, zdobądź niezbędną wiedzę i zbadaj rynek. Na początku lepiej zacząć od mniejszych kwot i powoli stawać się rekinem reklamy Google AdWords. Powodzenia!