Współcześnie marka powinna wzbudzać zaufanie i posiadać wartość dodatkową. Firmy na rynku rosną, jak grzyby po deszczu. Co zrobić, by wyróżnić się? Jak wyjść na przeciw szerokiej grupie odbiorców, jednocześnie dając im poczucie nawiązania relacji? Jak zbudować pozycję profesjonalnej firmy, opartej nie tylko na pustosłowiu?
Odpowiedź jest prosta – załóż bloga firmowego!

Jakie są korzyści z prowadzenia bloga firmowego i na czym skupić się najbardziej?

Po pierwsze storytelling, czyli świeże i mocne narzędzie marketingowe.

Blog to doskonałe miejsce do dzielenia się historią marki, ale też możliwość poznania nas od tak zwanej kuchni. To pozwoli nie tylko pozyskać nowych klientów, ale też nowych partnerów biznesowych i pracowników. Dodatkowo warto przedstawić wartości, jakimi kieruje się firma. W dobie coraz bardziej świadomych konsumentów na pewno będzie to odebrane na plus.

Po drugie pomost pomiędzy marką, a klientami.

Blog w przeciwieństwie do strony internetowej zakłada interaktywność. Jest miejsce na komentarze i zapytania. Umożliwi to zbadanie opinii klientów na temat nowych produktów, czy usług. Pozwoli zbadać nastroje panujące wokół marki. Blogowanie zmusi nas do postawienia się w roli klienta, zrozumienia jego potrzeb. Umożliwi nawiązanie relacji z klientem, co przełoży się na wybór naszej marki. Ufamy temu, co znamy!

Po trzecie świeży content i marketing.

Aktualizowane strony są bardziej cenione przez Google. Regularny rozwój strony poprzez aktualne wpisy buduje naszą wyższą pozycję w wyszukiwarce. Teksty łatwo można nasycić słowami kluczowymi i linkami, co również ma znaczenie z punktu widzenia SEO. Ciekawe wpisy blogowe łatwo rozprzestrzeniaja się w social mediach. Blog z założenia ma być ludzki, a to pozwala na unikalne przedstawienie produktów i usług. Bądź oryginalny, zadbaj o detale, daj się zapamiętać! Społeczność internetowa odwdzięczy się wirusowym rozprzestrzenieniem Twojej marki w sieci.

Po czwarte kreowanie pozycji eksperta i dzielenie się, jako wartość dodatkowa.

Blog to świetne miejsce do dzielenia się swoją wiedzą. Możesz potwierdzić, że Twój zespół to specjaliści i pasjonaci. Możesz pomóc rozwiązywać problemy innych i zyskać w ten sposób nową grupę odbiorców. Możesz inspirować do działania lub poszukiwań. Możesz odkrywać rąbka tajemnicy na drodze swoich własnych batalii w branży. Pamiętaj tylko o wysokiej wartości merytorycznej przekazu i przedstawieniu tego za pomocą storytellingu. Trafiaj nie tylko w potrzeby intelektualne, ale też subtelnie twórz relacje i buduj emocje wokół marki.