Co drugi Polak robi zakupy przez Internet, a tendencja ta wciąż rośnie. O czym warto pamiętać, by zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym?

# 1 Niedostępność produktu

 

Tak już jest skonstruowany nasz mózg, że przypisujemy większą wartość temu, co jest trudno dostępne. Jak to wykorzystać w Twoim sklepie? Umieść komunikat o ograniczonym czasie zakupu i podbij to  umieszczeniem zegara odliczającego  czas do końca akcji.  Zamiast zapewniać, że dla każdego wystarczy towaru zasiej ziarno niepewności – to już ostatnie sztuki,produkt jest w ograniczonej ilości na magazynie, czyli w domyśle Drogi Kliencie pośpiesz się z decyzją, bo jutro może być za późno.

# 2 Podaruj prezent, ale tylko zdecydowanym klientom

 

Dorzuć drobny, interesujący bonus dla ograniczonej liczby klientów. To wpłynie na przyspieszenie podjęcia decyzji. Lubimy czuć się wyjątkowo i cenimy wartość dodaną.

# 3 Zniżka przy zakupie dwóch produktów

Dorzuć drobny, interesujący bonus dla ograniczonej liczby klientów. To wpłynie na przyspieszenie podjęcia decyzji. Lubimy czuć się wyjątkowo i cenimy wartość dodaną.

# 4 Przeceny

Czasami szukamy daleko, zapominając o najprostszych rozwiązaniach. Przeceny, kupony rabatowe, akcje wyprzedażowe były, są i będą czynnikiem decydującym na nasze postrzeganie produktu, zadowolenie z siebie z powodu “ekstra okazji” i zaoszczędzenia. Nie ma, co nad tym rozprawiać, po prostu trzeba to zrobić!

# 5 Odpowiednie zestawienia

Zwiększ atrakcyjność produktu przez umyślne zestawienie go obok gorszego lub droższego  towaru z tej samej kategorii. Daj klientowi ograniczony wybór – zamiast zostawiać go z setkami produktów wybierz najlepsze i najbardziej pożądane.Przedstaw mu zestaw różnych wersji pakietów obok siebie. W ten sposób pakiet środkowy będzie traktowany, jako najbardziej optymalny – nie chcemy produktów najniższej jakości, ale też nie lubimy przepłacać.

# Bonus w gratisie

Na koniec kilka porad ogólnych. Nieustannie badaj potrzeby Twoich klientów. Podpatruj też konkurencje i szukaj najlepszych rozwiązań. Dbaj o wizualny aspekt Twojego sklepu Internetowego oraz o klarowny, szybki, bezpieczny i prosty sposób przeprowadzenia transakcji zakupu(tak, dużo przymiotników,a każdy jest istotny!). Buduj zaufanie do marki, poprzez dzielenie się opiniami klientów. Reaguj szybko na zapytania klientów i dbaj o nich, bo zadowolony klient, to  klient powracający i polecający!