Dobrze zbudowana strona internetowa nie ogranicza się do samej treści. Projektowanie strony internetowej w oparciu o system wielokolumnowy może niestety doprowadzić do jej odrzucenia. Dowiedz się, dlaczego system jednokolumnowy pomoże tobie skuteczniej sprzedawać oraz dlaczego powinieneś unikać systemu wielokolumnowego.

Zaprojektowanie strony internetowej, która skutecznie sprzedaje, wbrew pozorom nie jest mało skomplikowanym procesem. Dobrze zbudowana strona internetowa nie ogranicza się do samej treści. Stosowanie systemu wielokolumnowego może niestety doprowadzić do jej odrzucenia.

System wielokolumnowy w praktyce

Czym tak naprawdę jest stosowanie systemu wielokolumnowego? Najprościej można to wyjaśnić poprzez wyjaśnienie jakie elementy ma poprawnie zbudowana strona internetowa.
Elementy budowy strony internetowej to:

  • Nagłówek
  • Treść
  • Stopka

Elementem, który nas interesuje w tym artykule to Treść, skutecznie sprzedająca strona internetowa ogranicza się do stosowania treści w systemie jednokolumnowym.

Sądzę, że wykorzystywanie błędnego systemu wielokolumnowego przy projektowaniu stron internetowych prawdopodobnie zostało zapożyczone z układu gazet/ czasopism z jakimi wiele osób miało okazje się spotkać.
Jednak nie chodzi tutaj o śledzenie historii czy powodów, dla których strony internetowe zostały podzielone na kolumny. Najistotniejszy jest fakt, że stosowanie układu wielokolumnowego na Twojej stronie internetowej źle wpływa na skutecznośc sprzedaży. 

Dlaczego tak się dzieje?

Główny powód obniżenia skuteczności sprzedaży na stronie internetowej poprzez stosowanie systemu wielokolumnowego, to fakt, że elementy które umieszczasz obok docelowej treści, czyli najważniejszego contentu- po prostu rozpraszają uwagę Twoich klientów i odciągają od najważniejszego elementu danej podstrony na Twojej stronie internetowej.

Stosując taki system dajesz swojemu klientowi wiele okazji do zaprzestania czytania najważniejszej w danym momencie treści, np. kolumna nawigacyjna jaką umieścisz z lewej strony może skłonić do przejścia na inną podstronę Twojej strony internetowej, co później często prowadzi do odrzucenia strony.

Mógłbyś też wpaść na “genialny” pomysł aby z drugiej strony treści umieścić kolumnę np. z ciekawostkami czy innymi ciekawymi artykułami, taka osoba może nagle stracić zainteresowanie daną podstroną i często zaczyna  przeskakiwać pomiędzy nimi, wynikiem będzie to, że taka budowa strony nigdzie nie doprowadzi Twojego klienta, a na pewno nie do zakupu Twoich produktów lub usług.

Oczywiście warto zaproponować odwiedzającemu zagłębienie się w inne ciekawe aspekty oferty, pokaż mu, że na swojej stronie internetowej zamieściłeś też inną interesującą wiedzę, jednak zrób to zaraz pod docelową treścią, jednak… w żadnym przypadku nie obok lub nad nią.

Twoje zadanie to skierowanie klienta „od góry do dołu”.

Właśnie system jednokolumnowy skłoni klienta do całkowitego skupienia się na ofercie, nic go nie rozproszy, zatem potencjalny kontrahent zostanie niejako doprowadzony do czytania oferty właśnie „od góry do dołu”.

Stosowanie systemu jednokolumnowego pozwoli Tobie:

  • Skierować uwagę klienta bezpośrednio na treść Twojej strony, oferty,
  • mieć większą kontrolę nad tym co chcesz przekazać,
  • uniknąć błądzenia klientów na stronie internetowej.