Chcąc pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce Google z pewnością zastanawiasz się w jaki sposób Twój potencjalny klient może szukać Twoich produktów. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest ankietowanie znajomych, rodziny, a nawet zadanie pytania na profilu w mediach społecznościowych. Z pewnością jakieś wyniki to da. Zazwyczaj jednak to nie wystarczy Jestem przekonany, że szukając słów kluczowych w tylko ten sposób, wiele z nich pominiesz.

Z pomocą przychodzi nam (a jakże by inaczej) Google.pl. Zauważ, że wpisując daną frazę, poniżej wyświetlają się propozycje dalszego ciągu zapytania.

Jak widzimy, po wpisaniu frazy “buty do” wyświetlają nam się propozycje, które możemy wybrać. Skąd robot domyśla się o co nam może chodzić? Otóż nie robot się tego domyśla. Nie są to sztucznie generowane frazy. Są to propozycje nt. dotychczasowych fraz wpisywanych wcześniej przez innych użytkowników wyszukiwarki. Tutaj pojawia się problem jak sprawdzić wszystkie możliwe kombinacje z frazą “buty”. Będziemy wpisywać wszystkie kolejne litery alfabetu i ręcznie przepisywać do excela? To byłbaby syzyofowa praca.

Czym jest narzędzie keywordtool

Do wyszukiwania wszystkich propozycji słów kluczowych świetnie sprawdzi się narzędzie keywordtool.io. Otóż automatycznie sprawdzi ono słowo kluczowe które mu podamy z wszystkimi możliwymi kombinacjami, dodając kolejne litery alfabetu a na koniec nawet cyfry.

Narzędzie to dostępne jest bezpłatnie. Możemy wykupić sobie wersję Pro, natomiast do samego generowania propozycji słów kluczowych w zupełności nam wystarczy. Działanie wygląda następująco.

Załóżmy, że mamy sklep internetowy z butami do biegania. A więc taką frazę wpisujemy w edytowalnym oknie.

Jak widzimy narzędzie propozycji słów kluczowych dało aż 424 unikalne słowa kluczowe. Teraz aby wygodnie było nam je przeglądać, warto byłoby przenieść jest do tabelki excel. Tak więc klikamy w górnym prawym rogu “copy all”

Następnie otwieramy arkusz excel i wklejamy nasze słowa kluczowe.

W ten sposób możemy bardzo wygodnie przeglądać nasze słowa kluczowe i wybrać te które nas interesują, a następnie poddać je analizie rentowności i konkurencyjności.