Czy kiedykolwiek myślałeś o tym, aby kierować swoje usługi, bądź produkty tylko do wyznaczonej grupy osób? Nie oferuj ich wszystkim ludziom na Ziemi, bo i tak tylko część z nich coś od Ciebie kupi. Dlatego tak ważne jest wyznaczenie grupy docelowej.

Grupa docelowa jest to zawężona ilość osób, która ma wspólne zainteresowania i do której sprzedawca kieruje swój produkt. Zauważ, że ludzie kupują dane przedmioty powiązane z ich zainteresowaniami. Np. ktoś zainteresowany ekologią będzie kupować produkty ekologiczne, a nie np. chipsy lub innego rodzaju produkty przetworzone.

Ważne jest, aby dobrze dobrać grupę docelową. Jak źle ją wybierzesz, to czeka Cię gorzkie rozczarowanie. To jest jakbyś wstawił się na targach kosmetycznych ze sprzętem do przemysłu rolniczego, czy zbrojeniowego. To się nazywa trafienie kulą w płot!

Ponadto jak napiszesz na swojej stronie internetowej dla kogo są Twoje produkty, albo jeszcze inaczej dla kogo one NIE są, wówczas Twój klient poczuje się wyróżniony. To właśnie nazywa się  wywołanie w Twoim kliencie poczucia ekskluzywności.

Istnieją też niebezpieczeństwa w doborze grupy docelowej. Możesz tak ją zawęzić, że nie zauważysz, że inne podobne grupy ludzi też by skorzystały z Twoich usług.

Pamiętaj, bądź rozważny w doborze grupy docelowej i testuj, jeśli do końca nie masz pewności. A nóż strzał w dziesiątkę!