W tym artykule zaprezentuję Tobie klucz do pomnożenia sprzedaży dzięki dobrze przygotowanej treści strony internetowej. Dowiesz się jak wyróżnić swoją ofertę spośród konkurencji oraz jak nie wpaść w nudny i oklepany schemat jaki stosuje większość firm.

W tym artykule zaprezentuję Tobie klucz do pomnożenia sprzedaży dzięki dobrze przygotowanej treści strony internetowej. Dowiesz się jak wyróżnić swoją ofertę spośród konkurencji oraz jak nie wpaść w nudny i oklepany schemat jaki stosuje większość firm.

Jeśli poświęcisz chwilę na analizę stron internetowych swojej konkurencji lub dowolnych przedsiębiorstw. Z pewnością zauważysz, że strona internetowa przeciętnej firmy ogranicza się do przedstawienia oferowanych produktów lub usług.

Jak wygląda przeciętna strona internetowa?

Przeciętna strona internetowa to tak naprawdę wizytówka firmy, a nie narzędzie skutecznej sprzedaży. Klient wchodząc na taką stronę, poznaje same suche fakty na temat produktów lub usług i bardzo często… wychodzi. Nie wie najczęściej co da mu skorzystanie z oferty, to znaczy jakie korzyści płyną z tego że wybierze daną firmę.

Nie wie, czym tak naprawdę różni się oferta firmy X od Y, dlaczego ma wybrać firmę X, a nie np. Y skoro firma Y ma np. niższe ceny. Wybór wtedy zostaje oczywisty, wybierze firmę która oferuje tak naprawdę “to samo” tylko taniej, w końcu zaoszczędzi swoje pieniądze.

Nie wpadaj w schemat – prezentuj korzyści, a nie zalety swojej oferty

Prezentowanie korzyści w modelu “Cecha- Zaleta- Korzyść” zamiast samych zalet jest skuteczną metodą na zwiększenie sprzedaży Twoich usług, czy produktów. W prezentowaniu korzyści chodzi o to, aby przekazać informacje Twoim potencjalnym kontrahentom, “co da” im skorzystanie z Twojej oferty.

Jak konstruować taką korzyść?

 

Żeby odróżnić zalety oferty od korzyści z niej płynącej, posłużę się przykładami w oparciu o obsługę informatyczną. W takiej ofercie najczęściej spotkamy wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych, są one wykonywane po to aby ich nie utracić w przypadku awarii komputera.

Zaleta oferty:

  • Wykonywanie kopii zapasowych

 

Korzyść płynąca z oferty:

 

  • Wykonujemy kopie zapasowe Twoich danych, dzięki temu będą one bezpieczne i nie będziesz musiał zaczynać projektów od nowa.

 

Cecha- Zaleta- Korzyść:

  • Wykonujemy kopie bezpieczeństwa Twoich danych, – Cecha
  • dzięki temu będą one bezpieczne – Zaleta
  • nie będziesz musiał zaczynać projektów od nowa. – Korzyść

 

Czytajac to zdanie od razu pomyślałem, że wykonywanie kopii bezpieczeństwa da mi duże korzyści. Sam mam swoje doświadczenia z różnymi usterkami, dopóki nie pomyślałem o tym żeby wykonywać kopie zapasowe, zdarzyła mi się pewna sytuacja, przez którą bezpowrotnie straciłem wiele godzin swojej ciężkiej pracy.
W konstruowaniu korzyści w tym modelu, warto właśnie zastanowić się, co daje kontrahentowi moja oferta, jeśli daje za mało w stosunku do konkurencji, warto ją ulepszyć. Jeśli cena jest za wysoka, można ją obniżyć.
Dochodzimy do tego, że takie ćwiczenie może Tobie pomóc dopasować swoją ofertę do Twoich klientów. Dlatego też trzeba pamiętać o tym, że tylko korzystna oferta będzie sprzedawać, same techniki sprzedaży pomogą, jednak bez oparcia o Twoją wartościową ofertę, nie będą odpowiednie skuteczne.

Przekazuj wiedzę na temat swoich produktów lub usług

Nie chodzi tutaj o przekazywanie wiedzy na temat specyfikacji technicznej, funkcji Twoich produktów, w końcu tego z pewnością nie zabraknie.
Zamieść na swojej stronie internetowej wiedzę na temat samego korzystania z urządzenia, w końcu instrukcje dodawane do produktu niekoniecznie muszą być zrozumiałe. Możesz zaprezentować sposób wykonywania usługi czy procedur.
Gdy zajmujesz się naprawą jakichś produktów, możesz zamieścić wiedzę jak postępować z urządzeniem po naprawie, aby Twój klient mógł uniknąć podobnych usterek w przyszłości. Jeśli teraz zadajesz sobie pytanie, “co jeśli klient już do mnie nie wróci z usterką?”, wtedy powinieneś być z siebie dumny i możesz być pewien, że jeśli komuś z jego znajomych zdarzy się podobna sytuacja, to Ciebie poleci tej właśnie osobie.
Jeśli Twoi klienci zadają często podobne lub identyczne pytania, możesz rozwiać wszelkie wątpliwości i stworzyć bazę najczęściej zadawanych pytań i umieścić na nie odpowiedzi. Z pewnością klienci, którym zależy na czasie będą to doceniać, a przy okazji nie będziesz musiał tak często odpowiadać na te same pytania i tracić czas, który możesz przeznaczyć dla rodziny lub rozwoju swojego przedsiębiorstwa.
Możesz też nagrać wideo prezentujące dany produkt lub sposób w jaki wykonujesz usługę, możesz napisać recenzję swoich ciekawych, ulubionych produktów, pokazać wady i zalety w końcu nie ma produktu bez wad. Możesz w ten sposób utwierdzić swoich klientów w przekonaniu, że sam byś skorzystał z takiej oferty i nie zacierasz prawdy.

Co dadzą mi te metody?

Najważniejsze jest to, że nie wtopisz się w czerwony ocean internetu. Jeśli zrobisz to dobrze, stosowanie tych metod skutecznie wpłynie bardzo dobrze na postrzeganie Twojej marki w internecie.

Tworząc wiedzę dla klientów, możesz pojawić się na różnych tematycznych stronach, forach internetowych, staniesz się bardziej znany dzięki czemu też powstanie większe zaufanie w stosunku do ciebie i Twojej firmy.

Jak to wpłynie na moją sprzedaż?

 

Klienci szukający wiedzy na temat danego produktu lub usługi łatwiej znajdą Ciebie w wyszukiwarce Google, dzięki wprowadzaniu wartościowej treści, co już mocno wpłynie na Twoją sprzedaż.

Tworząc wiedzę dla klientów nieświadomie będziesz kreował naturalne pozycjonowanie dla swojej strony internetowej, a wartościowa treść jest bardzo ważna dla Google. A im więcej ciekawej treści będziesz tworzył, tym łatwiej dotrą do Ciebie klienci nie tylko dzięki wyszukiwarce. Natomiast zastosowanie modelu korzyści zamiast zalet spowoduje, że klienci, którzy odwiedzą Twoją stronę będą dużo bardziej skłonni do skorzystania z oferty.

Nie czekaj i przekonaj się na własnej skórze, że te metody faktycznie działają.

Zapraszam Ciebie do brania udziału w dyskusji pod artykułem. Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości, z chęcią z Tobą o tym porozmawiam.