Czy dobrze przygotowana rejestracja ogranicza się do kodu źródłowego? Jej budowa może mieć duże znaczenie, może wpłynąć na to, czy dokonasz sprzedaży czy nie.

Rejestracja na stronach internetowych jest powszechnie znana, służy ona założeniu konta na stronie internetowej, dzięki temu użytkownik, który z niego korzysta – najczęściej otrzymuje dostęp do wielu przydatnych funkcji na stronie internetowej.

Jednak czy sposób przygotowania rejestracji dla przyszłego użytkownika może mieć wpływ na skuteczność sprzedażową Twojej strony internetowej?

Jeśli wspólnie podejdziemy do Tego tematu, odpowiedź szybko się pojawi.

W jaki sposób przegląda przeciętny internauta strony internetowe?

Najczęściej bardzo szybko, „skacząc” po wszystkich wyróżnionych elementach, aby dotrzeć do Tego co go interesuje, jeśli takiej rzeczy nie znajdzie po prostu taką stronę porzuci…

Jednak przyjmując, że Twoja strona internetowa jest dobrze skonstruowana pod względem zawartości i równocześnie w tej chwili Twoją stronę przegląda zainteresowany Twoimi usługami lub produktami klient… a zniechęci go wypisywanie wielu pól?

Formularz rejestracji jest za długi?

Wielu użytkowników chce sprawnie dokonywać akcji na stronach internetowych, jednak nie jest tak że inni użytkownicy wolą sobie utrudniać,najczęściej rejestracja jest bardzo złożona.

Wypełnianie wielu pól przy rejestracji może skutecznie zniechęcić Twoich potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty, osoby które uważają że mają za mało czasu już porzucą w ogóle takie działanie, w końcu klient dopiero wszedł na Twoją stronę, a już wymagasz od niego podania np. danych kontaktowych.

To jest wielki błąd, musisz najpierw zbudować zaufanie. Gdy prosisz o dane, które przetwarzane nie tworzą ryzyka dla użytkowników, to powstaje niejako klucz do poprawienia skuteczności sprzedaży na stronie internetowej, na dane osobowe przyjdzie czas później.

Z mojego doświadczenia wiem, że im więcej informacji byłem zmuszony podać przy rejestracji, tym rzadziej jej dokonywałem. Może dlatego najczęściej posiadam konta na forach internetowych.

Stwórz prostą rejestrację na swojej stronie internetowej!

Nakłanianie potencjalnych klientów, do wypełniania kilkudziesięciu pól na pewno nie zachęci ich do rejestracji na Twojej witrynie, a każdy zarejestrowany użytkownik najprawdopodobniej prędzej czy później coś od ciebie kupi.

Metoda ta oczywiście też niedotyczy tylko i wyłącznie rejestracji. Ograniczanie każdej akcji do jak najprostszych i najbardziej zrozumiałych kroków to jeden z kluczy do sukcesu przygotowywania sprzedającej strony internetowej.

Jak najlepiej przygotować rejestrację?

W zależności od tego czego potrzebuje klient aby mógł zacząć korzystać z funkcji Twojej witryny, powinieneś ograniczyć ilość pól do minimum.

Przy rejestracji możesz poprosić o podanie:

  • Adresu email (który będzie równocześnie nazwą użytkownika),
  • hasła do konta.

To są w sumie dwa najważniejsze elementy wymagane dla stworzenia użytkownika, dalsze informacje jakie będziesz potrzebował do realizacji mogą być uzupełniane przez klienta np. przy zamówieniu lub kolejnym kroku, jednak klient się u Ciebie zarejestrował co już podświadomie wywołuje u niego pewną myśl, że chce z tego skorzystać.

Zastosowanie maksymalnie uproszczonej rejestracji na Twojej stronie internetowej pozwoli Tobie na przekonanie do siebie największej ilości klientów, nie zostaniesz pominięty przez osoby, którym zależy na czasie, lub mają niejakie problemy z obsługiwaniem stron internetowych, nie mówiąc już o wypełnianiu wielu pól.

Stosując taką rejestrację, podzielisz skomplikowaną formę rejestracji na Twojej stronie internetowej na mniejsze bardziej przyjazne kroki.